Zaprojektowani” – Krakowskie spotkania z dizajnem zapraszają na trzydniowe warsztaty z Drew Plunkettem!
Drew Plunkett ukończył Royal College of Art, pracował jako projektant wnętrz w Londynie i Glasgow. Był dziekanem Wydziału Projektowania Wnętrz w Glasgow School of Art, a do 2010 roku uczy również w Australii, Chinach i Stanach Zjednoczonych. Niedawno ukończył serię książek o projektowaniu sklepów, barów, restauracji, hoteli i biur. Obecnie pracuje nad książką, w której śledzi ewolucję projektowania brytyjskich wnętrz od 1950 roku do chwili obecnej.
„Building Identity”
Trzydniowe warsztaty skierowane są zarówno dla doświadczonych jak i początkujących projektantów wnętrz i są okazją do poszerzenia wiedzy z zakresu projektowania wnętrz komercyjnych. Przestrzenie sklepów, kawiarni i restauracji są coraz bardziej złożone i wysmakowane, a udany projekt wnętrza jest podstawą sukcesu firmy. Projektanci coraz bardziej rozwijają strategie projektowe dla swoich klientów i pracują nad tym, aby ich produkt wyróżniał się na tle konkurencji. Mogą to osiągnąć poprzez zmianę sposobu interakcji personelu firmy z klientami, wykorzystanie mediów, ale co najważniejsze – poprzez zaprojektowanie unikalnego i niepowtarzalnego wnętrza.
Warsztaty rozpoczną się od rozmowy na temat cech, które wnętrza komercyjne powinny posiadać, aby odniosły sukces i były zapamiętane przez klientów. Uczestnicy będą wymyślać projekt wnętrza dla konkretnych klientów, a także omawiać i konsultować pomysły w kilkuosobowych grupach przed ostateczną 5-10 minutową prezentacją.
Dzień 1 – 06.11.2015 (godz. 10.00 – 13.00)
Analiza i opracowanie briefu
Tworzenie strategii dla projektu
Wizualna i werbalna prezentacja pomysłu projektu
Indywidualna praca nad projektem
Pierwsza prezentacja i dyskusja w grupie
Dzień 2 – 07.11.2015 (godz. 10.00 – 13.00)
Podsumowanie pierwszego dnia warsztatów
Indywidualna praca nad projektem
Prezentacje części projektów i dyskusja
Dzień 3 – 08.11.2015 (godz. 10.00 – 13.00)
Oficjalne prezentacje całości projektu (5-10 minut) i dyskusja
Podsumowanie warsztatów
Warsztaty będą miały charakter interaktywny i będą prowadzone w stylu Central Saint Martins. Od uczestników oczekuje się udziału w dyskusji oraz pracy poza zajęciami w celu przygotowania końcowej prezentacji (ok. 5-10 min) na trzeci dzień warsztatów. Wytyczne do prezentacji zostaną przekazane na pierwszym spotkaniu. Warsztaty będą prowadzone w języku angielskim ale będą tłumaczone na język polski (zapewniamy tłumacza), chociaż każda okazja do ćwiczenia języka angielskiego powinna zostać wykorzystana! Warsztaty będą miały charakter nieformalny z elementami zabawy Materiały nie będą rozdawane; uczestnicy powinni być przygotowani do sporządzania własnych notatek.
Ceny:
– cena uczestnictwa: 350 zł dla osób, które zapiszą się do 15 września
– po 15 września cena uczestnictwa to 420 zł.
– studenci i absolwenci KSA: 10% zniżki
Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność wpłat. Zapisy na warsztaty proszę dokonywać na maila: kursy@ksa.edu.pl w temacie maila wpisując Building Identity.
Numer konta: Deutsche Bank Polska S.A. 43 19101152 7890 0000 0000 0000
This three day workshop aims to give interior designers, whether experienced practitioners or new graduates, the opportunity to expand their understanding of the process of creating successful commercial interiors. As shops, cafes, restaurants become more sophisticated and competitive successful designers now consider much more than the physical appearance of an interior. Increasingly they develop design strategies for clients that explain how a product or service can be distinguished from its rivals, how it can attract and retain new and existing customers. This can involve identifying and emphasising a business’ unique qualities, perhaps changing the way its staff interact with customers, perhaps exploiting the potential of digital media but always, and most importantly, designing a unique interior that effectively incorporates strategic change. The workshop will begin with a conversation about the qualities that make interiors successful in today’s commercial world. You will then develop your own ideas for a specific client and, in verbal and visual presentations, explain and discuss these with other group members before making a final 5-10 minute presentation at the end of day two..
The workshop will be interactive and taught in the Central Saint Martins style: students will be expected to contribute in discussion. It will be conducted in both Polish and English, although every opportunity should be taken to practice spoken English. It will be informal and fun and will offer a good opportunity to test your ideas with like-minded people. Handouts will not be given; students should be prepared to take their own notes.
Drew Plunkett graduated from the Royal College of Art and has practiced as an interior designer in London and Glasgow. He was head of interior design at Glasgow School of Art until 2010 and has also taught in Australia, China and the United States. He now writes on interior design and recently completed a series of books on the design of shops, bars, restaurants, hotels and offices. He is currently working on a book that traces the evolution of British interior design practice from 1950 to the present, which has further added to his own understanding of, and interest in, current design practice.
THREE DAY PROGRAMME
Day 1
Seminars and discussions:
‘Analysing and developing a brief’
‘Developing a strategy’
‘Visual and verbal presentation techniques’
Project briefing
Individual project development with tutorials
First presentation and group discussion
Day 2
Reflections on day 1
Individual project development with tutorials
Interim presentation and group discussion
Individual project development with tutorials
Day 3
Project presentation (visual and verbal) with tutorials
Formal presentations (5 – 10 minutes) group discussion
Reflection on 3 days